22 Nisan 2016 Cuma

GENEL İLK YARDIM BİLGİLERİ


Genel olarak ilk yardım esnasında neler yapabiliriz,herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda,sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar,hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacı ile olay yerinde,tıbbi araç gereç aranmaksızın,mevcut araç ve gereçlerle ilaçsız uygulamaları sizlerle paylaşacağım.

ACİL TEDAVİ NEDİR.?
Acil tedavi ünitelerinde,yaralılara doktor ve sağlık personeli tarafından yapılan tıbbi müdahaledir.

Acil tedavi bu konuda ehliyetli kişilerce gerekli donanımla yapılan müdahaledir.Oysa ilk yardım bu konuda eğitim almış herkesin olayın olduğu yerde bulabildiği malzemeleri kullanarak yaptığı hayat kurtarıcı müdahaledir.İhtiyaç duyulduğu anda öğrenilmiş bir kaç hayat kurtarıcı pratik bilgileri uygulayabilecek olmamız o an için çok önemlidir.

Kısaca sizlere bu bilgileri verdikten sonra,ilk yardım ile ilgili  bazı detaylara göz atalım.

İLK YARDIMIN ÖNCELİKLİ AMAÇLARI NEDİR.?

-Hayati tehlikenin ortadan kaldırılması
-Yaşamsal fonksiyonların sürdürülmesinin sağlanması,
-Hasta/yaralının durumunun kötüleşmesinin önlenmesi,
-İyileşmenin kolaylaştırılması.

İLK YARDIMIN TEMEL UYGULAMALARI NELERDİR?

İlk yardımın temel uygulamaları Koruma,Bildirme,Kurtarma(KBK) olarak ifade edilir.KBK nasıl uygulanır beraber bakalım.

KORUMA:
Kaza sonuçlarının ağırlaşmasını önlemek için olay yerinin değerlendirilmesini kapsar.En önemli işlem olay yerinde oluşabilecek tehlikeleri belirleyerek güvenli bir çevre oluşturmaktır.

BİLDİRME:
Olay:/kaza mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde telefon ve diğer kişiler aracılığı ile gerekli yardım kuruluşlarına bildirilmelidir.Türkiye'de ilk yardım gerektiren her durumda telefon iletişimleri,112 acil telefon numarası üzerinden gerçekleştirilir.

KURTARMA:
Olay yerinde hasta/yaralılara müdahale hızlı ancak sakin bir şekilde yapılmalıdır.

İLK YARDIM ANINDA YAPILMASI GEREKENLER NELERDİR?
Hasta/yaralıların durumu değerlendirilir,
Hasta yada yaralının korku ve endişeleri giderilir,
Hasta/yaralıya müdahalede yardımcı olacak kişiler organize edilir,
Hasta/yaralının durumunun ağırlaşmasını önlemek için kendi kişisel olanakları ile gerekli müdahalelerde bulunulur,
Kırıklara yerinde müdahale edilir,
Hasta/yaralı sıcak tutulur,
Hasta/yaralı hareket ettirilmeden müdahale yapılır,
Hasta/yaralının en uygun yöntemlerle en yakın sağlık kuruluşuna sevki sağlanır.(112)
Hasta/yaralı bir kişi hayati tehlikede olmadığı sürece asla yerinden kıpırdatılmamalıdır.











Hiç yorum yok:

KÜBA MI DÜNYAYA,DÜNYA MI KÜBA'YA AÇILIYOR ?

  Hafta sonunun keyfini evde çıkarmayı deniyorum.Gerçi yoğun iş temposu içerisinde,şantiyelerin ağırlığında geçen bir haftanın yorgunluğun...